Als je een eigen bedrijf hebt, dan heb je vast wel eens gehoord over linkbuilding en SEO uitbesteden en hoe dit de positie van jouw site ten goede komt in de zoekresultaten. Linkbuilding is een van de basisvereisten voor zoekmachineoptimalisatie. Een SEO-bureau helpt je daarbij. SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie, en een linkbuilding bureau zorgt ervoor dat jouw website goed scoort in de ranking-algoritmen van een zoekmachine zoals Google.
Autoriteit in Google
Linkbuilding helpt je een hogere autoriteit te worden in Google. Een SEO-bureau kan veel voor jouw bedrijf betekenen en daarom zijn ze de afgelopen jaren in aantal gegroeid. De vraag naar SEO is enorm, waardoor bedrijven in een fikse concurrentiestrijd zitten als het op populaire zoekwoorden aankomt. Het hebben van de juiste backlinks maakt hét verschil. Linkbuilding vereist een uitgebreide kennis van zoekmachineoptimalisatie en het concept van referenties en autoriteit. Autoriteit creëren is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie en het is wat de zoekmachines helpt te begrijpen hoe belangrijk jouw site is en waar ze deze moeten plaatsen. Het zal je verbazen hoezeer de positie van een website op de SERP (Search Engine Results Page) afhangt van het aantal externe links dat ernaar verwijst.
Hoe werkt linkbuilding?
Het concept van linkbuilding is relatief eenvoudig. Je moet links maken vanaf relevante websites en hoe beter jouw links zijn, hoe hoger jouw positie in de zoekresultaten zal zijn. Er is een limiet aan het aantal backlinks dat je in korte tijd kunt realiseren om het natuurlijk te laten lijken. Er zijn echter bepaalde technieken die jouw rankings kunnen verhogen. Deze technieken worden door SEO-bureaus gebruikt om een goede ranking voor hun klanten te behalen. Linkbuilding omvat verschillende soorten strategieën en er zijn ook verschillende soorten tools die door SEO's worden gebruikt om dit te bereiken. Als het op SEO aankomt is kennis echt macht!
Werk zelf actief met je SEO bureau samen
Om jouw SEO-bureau deze taak effectief uit te laten voeren, moet je hen specifieke informatie geven. Als je bijvoorbeeld jouw positie in de zoekresultaten wilt verhogen, moet de inhoud die je gebruikt goed geschreven, informatief en interessant zijn voor gebruikers. Het gebruik van zoekwoordzinnen die populair zijn bij gebruikers, is ook cruciaal om meer bezoekers naar jouw site te trekken. Jouw website moet de beste informatie geven over een bepaald onderwerp. Als eigenaar van het bedrijf weet je als geen ander wat deze kennis is. Naast links van hoge kwaliteit hebben is informatie bieden die relevant is voor jouw doelgroep cruciaal.